Herinneringen aan 2017

We bestaan nog maar 8,5 maand. Ik moet mezelf dat steeds opnieuw vertellen. Want wat is er in die korte tijd ongelofelijk veel gebeurd. Van de officiële oprichting van de stichting op 16 april tot de samenwerking met het Emma Thuisteam (AMC), de succesvolle zoektocht naar vrijwilligers en het maken van de eerste portretten.

Het maakt me trots. Trots op iedereen die ons doel begrijpt. Bedrijven die ons steunen met drukwerk, vervoer en kantoorruimte. Professionele videomakers met een groot hart die zich inzetten om zoveel mogelijk gezinnen te helpen. En een ieder die ons financieel steunt, groot of klein.

We zijn in een paar maanden tijd uitgegroeid tot een organisatie die in heel Nederland inzetbaar is en komend jaar bouwen we verder. We breiden de samenwerkingen met ziekenhuizen uit. Ontwikkelen ons door te leren van de zorgprofessionals. Zorgen voor een training voor onze medewerkers.

Op financieel gebied valt er een heleboel te winnen. We zijn er zeker nog niet. Toch twijfel ik er niet aan dat ook dit goedkomt. Omdat ik met heel mijn hart en ziel geloof in ons werk.

Met een hart vol tranen denk ik terug aan de kinderen die we afgelopen maanden hebben ontmoet. Zo sterk en zo kwetsbaar tegelijk. Kleine mensen die deze wereld veel te vroeg moeten verlaten. Kinderen met een persoonlijkheid. Met een verhaal. Sommigen worden al gemist.

Ook in 2018 staan we weer klaar om deze kinderen, hun ouders, broertjes en zusjes te helpen. Door stemgeluid en oogopslag vast te leggen. Een blijvende herinnering, om altijd terug te kunnen halen.

We bedanken zorgprofessionals, vrijwilligers, sponsors, donateurs en alle anderen die ons een warm hart toedragen voor hun steun en vertrouwen.

Thinka Sanderse
Oprichter Stichting Living Memories