'De video heeft ons geholpen hem los te laten uit liefde'

Toen wij hoorden dat onze zoon Owen niet zo lang meer zou leven, kwamen wij in contact met Stichting Living Memories. In december 2018 kwam cameraman Marcel bij ons thuis om een videoportret van ons gezin te maken. De kerstboom stond net een dag en er lag sneeuw buiten.

Marcel hield zich op de achtergrond, maar maakte ondertussen prachtige beelden. Doordat Owen gereanimeerd is na zijn geboorte, kon hij moeilijk ontwikkelen en daardoor kreeg hij helaas longproblemen. Op de video zie je de dagelijkse dingen waar hij intens van genoot. Zoals de aandacht van de lieve mensen om hem heen, op schoot zitten, kinderliedjes zingen, het badje, masseren etc.

Enkele dagen later ontvingen we een prachtig gemonteerd portret. We wisten dat Owen het zwaar had met ademhalen, maar op de beelden was dit nog beter te zien. Owen was voor ons Owen zoals hij was, maar op de beelden zie je pas echt hoe ziek hij was. Het mini ziekenhuis, de apparatuur en de medische handelingen.

De video heeft ons geholpen hem los te laten uit liefde. Als we nu de video bekijken, dan voelt het weer even als de dag van gister, dat hij bij ons was. Wat wordt hij gemist onze lieve dappere Owen. Op 2 februari 2019 is Owen overleden.

Chantals verhaal

Stichting Living Memories is opgericht na een radioserie over Chantal. Lees hier haar verhaal.

Wat doen we?

Wij leggen het leven van kinderen tot 18 jaar die niet oud gaan worden vast op beeld.