'Ami is een enorme bikkel'

Iets meer dan zes jaar geleden werd ons zoontje Ami geboren in het Universitair Medisch Centrum te Groningen. Al snel bleek dat Ami door hersenbloedingen en afwijkingen in zijn hersenen ernstig meervoudig gehandicapt door het leven zou gaan.

Als ouders hebben we snel geprobeerd de knop om te zetten en konden we al snel en nog steeds optimaal genieten van Ami. Als gezin stap je een nieuwe wereld binnen van ziekenhuisbezoeken en operaties tot PGB perikelen en WMO gesprekken. Ook de gezondheid van Ami kent ups en downs, iets wat zijn weerslag heeft op ons als ouders.

Gelukkig heeft Ami van zichzelf een opgewekt en vrolijk karakter en is het een enorme bikkel. Door zijn vrolijke geluiden en onbetaalbare lachbuien geeft hij ons en alle mensen om hem heen een boel plezier. Ami heeft 24/7 verzorging nodig, iets wat wij als ouders, zijn verzorgsters en familieleden met veel plezier en liefde doen.

Tijdens een huisbezoek van het kindercomfortteam van het UMCG werden wij gewezen op ‘Stichting Living Memories’. Na enige uitleg werden wij direct enthousiast; eens even géén familie selfies of amateuristisch gemaakte filmpjes, maar een echte film, gemaakt door een professional over zijn leven thuis. Via het UMCG werden wij aangemeld bij de stichting en daarop volgende een heel prettig contact en werd alles tot in de puntjes voor ons geregeld.

Tijdens de filmdag was het prachtig weer en op een rustige zondagmiddag werden er door de cameraman prachtige filmopnamen gemaakt. De film is nog mooier en vrolijker geworden dan we voor mogelijk hadden gehouden, bedankt daarvoor!

Met veel plezier bekijken we de film met regelmaat en ook voor later, wanneer Ami er niet meer zal zijn, is het een zeer waardevol geschenk.

Arts verhaal

We filmden zijn donkere wimpers, zijn oortjes en zijn mollige handjes. Uitdagend en een tikkeltje dwars.