'Je ziet wat een prachtig, innemend, eigenwijs, stoer meisje onze Lily is'

De film die jullie hebben gemaakt is zo mooi en zo waardevol voor ons. Voor nu om de mensen om ons heen een inkijkje te geven in ons dagelijks leven en het leven van Lily. En voor later een mooie herinnering aan hoe fijn wij het met elkaar hebben gehad.

Bij het kijken van de film voel je aan alles wat een prachtig, innemend, eigenwijs, stoer meisje onze Lily is. Haar plaats in ons gezin, en in haar logeergezin. Dat wat zij doet met onze wereld.

Lily is 6 jaar geleden geboren met het syndroom van Aicardi. Hierdoor is zij ernstig meervoudig gehandicapt, zeer kwetsbaar en in alles afhankelijk van de mensen om haar heen. De zorg voor Lily is intensief. Het is hard werken om haar de ruimte te geven gelukkig te kunnen zijn.

De camera en werkwijze van Stichting Living Memories heeft ons de ruimte gegeven haar in haar meest vertrouwde omgevingen op een fijne en ontspannen manier vast te leggen en te koesteren.

Hoe werkt het?

Je hebt of kent een ernstig ziek kind. Hoe werkt het als je van ons een videoportret wilt?

Sam's verhaal

'Het gaf heel veel rust om die mooie beelden te hebben.'