‘Geniet maar van vandaag, morgen is niet zeker'
'Sta niet teveel stil bij wat er allemaal niet kan of lukt, maar geniet!' Dat is de boodschap die de 18-jarige Ruurd meegeeft in deze video, die te zien was tijdens zijn eigen afscheid dit voorjaar. Ruurd overleed na jarenlang ziek zijn en steeds minder kunnen, maar altijd vol optimisme, aan de gevolgen van botkanker.

Zeker in deze tijd, waarin veel niet kan en mag, is deze levensles van Ruurd zo welkom. Ook al kan er weinig, heb plezier bij dat wat wel kan. Van de mensen om je heen en kleine momentjes van geluk. Het leven kan zo kort zijn.

‘Geniet maar van vandaag, morgen is niet zeker.'
(Uit het lied 'Vandaag' van Baas B. en Dennis Kroon, gedraaid tijdens de uitvaart van Ruurd.)

Stichting Living Memories leerde Ruurd kennen toen hij 16 jaar was. Hij werd toen door een videomaker van de stichting met zijn familie en vrienden vastgelegd op beeld.

Ruurds verhaal

Ruurd (16 jr.) geniet van de kleinste dingen, is een voorbeeld voor iedereen en heeft botkanker.

Lees het verhaal

De blog van Marguerite

Marguerite Gorter schrijft over het verlies van haar zoontje Olivier.