'Hoe fijn zou een filmpje zijn van een gewone dag van ons gezin...'

Juni 2023 kregen wij vrij plotseling te horen dat Pien (nu 1 jaar oud) Lissencefalie type 1 heeft. Al snel was duidelijk dat wij herinneringen moesten maken en nog meer in het nu moesten leven dan ervoor. Via social media kwamen wij Stichting Living Memories tegen en dat sprak ons meteen aan.

Hoe fijn zou een filmpje zijn van een gewone dag van ons gezin. Met name voor onze oudste dochter Flo (nu 3 jaar oud) vonden wij het een heel fijn idee dat er mooi beeld zou zijn van haar en Pien samen. Het voelde tegelijkertijd ook gek om ‘nu al’ een filmpje te laten maken, terwijl we niet helemaal weten wat de toekomst voor Pien in petto heeft. Toch hebben we na overleg besloten om het te doen, juist nu het relatief goed gaat met Pien. Het is een prachtige video geworden die we nu al koesteren.

Lesters verhaal

'Al snel hadden we de enorme camera niet eens meer in de gaten.'