'Het enorme gevoel van die lege handen, dan helpt het om hier even naar te kijken'

Jort was pas 2 maanden oud toen we te horen kregen dat hij niet ouder dan 6-8 maanden zou worden door de spierziekte SMA. In het Wilhelmina Kinderziekenhuis (WKZ) werd door het Kindercomfortteam verteld over Stichting Living Memories. We wilden hier graag gebruik van maken, maar wanneer is het juiste moment? Toen we thuis kwamen met Jort moest er veel geregeld worden. Ook kwamen er veel mensen over de vloer, bijna dagelijks, dus eigenlijk hadden we niet heel veel zin in nog meer volk. Maar het contact met de stichting verliep direct heel prettig. Na een aantal weken thuis besloot ik toch maar de afspraak te gaan maken.

Cameraman Roger kwam bij ons thuis. Hij was ontzettend aardig en toegankelijk. In overleg met hem zijn we Jort in bad gaan doen, samen met zijn grote broer Brent. Daarvóór keken ze samen naar Buurman en Buurman en uiteindelijk hebben we nog een rondje buiten gewandeld. Alle dagelijkse dingen die we deden met Jort en zijn broer Brent kwamen aan bod. Jort ging twee weken na het maken van het filmpje heel snel achteruit. De avond voordat hij overleed, ontvingen we het filmpje. Wat ontzettend dierbaar om deze mooie bewegende beelden te hebben. We besloten het te laten zien op de uitvaart.

We zijn heel blij dat we het filmpje toch hebben laten maken. Vooral voor Brent vind ik het heel waardevol om dit mooie beeld van hem en zijn broertje te hebben, maar ook voor onszelf om ons samen te zien als gezin. Vooral het moment in ons filmpje dat ik Jort net aangekleed heb en hij zo lekker tegen met aan ligt in mijn nek, vind ik zo fijn om naar te kijken. Het enorme gevoel van die lege handen, dan helpt het om hier even naar te kijken.

In het begin heb ik heel vaak gekeken naar het filmpje, vooral samen met Brent. Nu, na bijna 2 jaar, kijken we het minder vaak. Maar het is heel fijn om het altijd er bij te kunnen pakken.

Een klein bedrag heeft grote waarde

Stichting Living Memories is volledig afhankelijk van sponsors en donateurs. Wil jij ons steunen?

Lesters verhaal

'Al snel hadden we de enorme camera niet eens meer in de gaten.'