'Als het gemis ondraaglijk wordt, kijken wij de video vaak terug'

Toen Philip zeven maanden oud was, kregen wij te horen dat hij een hersentumor, een ependymoom, had. Een tumor die er om bekend staat vaak terug te komen. Vanwege zijn jonge leeftijd kreeg Philip geen goede prognose, maar we bleven toch hoop houden en gingen deze uitdaging aan. In de anderhalf jaar die volgden, heeft Philip veel meegemaakt: meerdere operaties, verschillende chemokuren en bestraling. Hij was continu in behandeling. Helaas kon niks de tumor lang tegenhouden. Hij kwam steeds opnieuw terug.

Eind februari 2021 kregen wij het vreselijke nieuws dat er geen behandelopties meer waren. Via een andere moeder kregen we contact met Stichting Living Memories. Binnen korte tijd regelden zij dat er iemand bij ons langs kon komen om Philip en ons te filmen.

Philip was ondanks zijn beperkingen en zijn ziekte een ontzettend vrolijk en lief mannetje dat enorm van het leven genoot. Altijd actief, nieuwsgierig en de wereld aan het ontdekken. Hij bleef de hele tijd een vechter. Gelukkig ging het nog goed met Philip tijdens de opname. Daardoor is hij in de video gewoon te zien zoals hij altijd was. Het is voor ons zo waardevol dat wij hem nu zo terug kunnen zien. Als het gemis ondraaglijk wordt, kijken wij de video vaak terug. Het geeft ons zo veel troost.

Twee weken na de opname en kort na zijn tweede verjaardag is Philip overleden. We lieten het filmpje tijdens de uitvaart zien. Wat is het een prachtig filmpje geworden! Wij zijn ontzettend blij en dankbaar dat we deze mooie herinnering hebben, want als je jouw kind moet missen, is elk herinnering onvoorstelbaar waardevol en kostbaar.

De blog van Thirza

Thirza schrijft over het verlies van haar zoontje Judah.

Liv's verhaal

'Het laat zien hoe fijn en hecht gezin we zijn en hoe zij bij ons hoort...'