Geen actiedag met spinning in 2021
Wat vonden we het een lastige beslissing. Maar het is er één waar we, nu de keuze gemaakt is, wel helemaal achter staan. We leggen je graag uit waarom. Op dit moment is door Covid 19 absoluut niet zeker dat een fysieke actie op 10 april 2021 mogelijk is. Het is nog lastig te voorspellen hoe dit jaar, en zeker de eerste helft van dit jaar, zal verlopen. Tegelijkertijd kost het voorbereiden van de spinningactie veel tijd en inzet. We vinden het nu vol inzetten op de actie in 2021, rekening houdend met de onzekerheid, daarom niet verstandig.

Voor ons als goed doel is het financieel een erg lastig jaar. Acties, sponsoringen en donaties vallen voor een groot deel weg. Om te voorkomen dat we opnieuw een jaar in afwachting doorbrengen, willen we ons vol in gaan zetten op een andersoortige actie. Eén waarbij fysiek bij elkaar komen in een ruimte niet nodig is. Zodat we meer zekerheid creëren als het gaat om inkomsten voor de stichting.

Want dat er geld binnen moet komen, is iets wat zeker is. Lees hieronder waarom!

Iedere week filmen we een kind

Liv, Hailey, Seppe, Nout, Morris. Het zijn namen van kinderen die we afgelopen jaar filmden. We vertellen jullie graag wat over ons werk in 2020.

Begin maart kwam ons werk door Covid-19 plotseling stil te liggen. Dit in goed overleg met kinderartsen waar we een nauwe samenwerking mee hebben. We durfden ons bezoek aan de kwetsbare gezinnen die onze doelgroep zijn niet aan. Niet zolang niet zeker was wat voor gevolgen dit virus zou kunnen hebben voor ernstig zieke kinderen.

Na zo’n zes weken kwam hier meer duidelijkheid over. Zowel over de gevolgen als over maatregelen die wij konden nemen en waardoor we ons werk op een veilige manier konden oppakken. Begin mei gingen we weer vol aan de slag en dat zijn we nog steeds. Het bleek nodig…

Het zijn geen cijfers

In 2020 waren we door corona 46 weken werkzaam. Er werden in dat jaar 62 kinderen bij ons aangemeld. Het grootste deel van de aanmeldingen kwam in de tweede helft van het jaar bij ons binnen. Op dit moment zijn het er gemiddeld twee per week. Iedere week maken we een video van een kind dat gaat overlijden aan een ziekte. Job, Mila, Marley en Finn. Het zijn geen cijfers. Het zijn kinderen. Met een naam. Met mensen om hen heen die hen lief hebben.

Een aantal van deze kinderen is inmiddels niet meer bij ons. De video’s die wij maken, maken het voor ouders, broertjes en zusjes mogelijk om even terug te keren naar wat was. Een waardevolle en blijvende herinnering. Omdat de liefde blijft…

Waarom is er geld nodig?

Om ons werk te kunnen blijven doen, is financiële steun essentieel. De gezinnen waar wij komen, krijgen onze video’s gratis aangeboden. Een ernstige ziekte bij een kind, zorgt binnen een gezin vrijwel altijd voor inkomensverlies. Wij vinden dat het hebben van een video zoals wij die maken, niet afhankelijk mag zijn van je portemonnee.

Maar we maken wel kosten en zijn volledig afhankelijk van sponsors en donateurs.

En daarom gaan we jou komende tijd om hulp vragen. We komen met ideeën voor acties of mogelijkheden om geld op te halen. Vragen je om vaste donateur te worden en zo ons waardevolle werk te steunen. Dat kan al voor een klein bedrag per maand.

Heb je nu al ideeën? Laat het ons weten! Ga naar onze actiewebsite herinneringenmaakjesamen.nl. Of wil je vaste donateur worden? Ga dan naar de donatiepagina op deze website.

Samen maken we de mooiste herinneringen!

Een klein bedrag heeft grote waarde

Stichting Living Memories is volledig afhankelijk van sponsors en donateurs. Wil jij ons steunen?

Joël's verhaal

'Het zijn prachtige beelden geworden. En precies op tijd. Twaalf dagen nadat het filmpje is opgenomen, is Joël.'