Help Mee

Aan de slag als videomaker

Ja, ik help, zodat van kinderen zoals Owen een blijvende herinnering gemaakt kan worden.

Donatie via iDeal
Donatie via incasso
€10
€25
€50
€100
Anders
Helaas! Er ging iets mis bij het versturen van het formulier.

Belastingvrij periodiek schenken? Klik hier.

Betaalwijze Incasso
Ik machtig Stichting Living Memories om bovenstaand bedrag tot wederopzegging doorlopend van mijn rekening af te schrijven.
Ik machtig Stichting Living Memories om bovenstaand bedrag éénmalig van mijn rekening af te schrijven.
Helaas! Er ging iets mis bij het versturen van het formulier.

Liever handmatig een bedrag overmaken? Dat kan:

Rabobank NL74 RABO 0316686360 t.n.v. Stichting Living Memories

Belastingvrij periodiek schenken? Klik hier.

Wie zoeken we?

Werk je met beeld en geluid en wil je dit combineren met werk dat mensen in hun hart raakt? Dan ben jij misschien de videomaker die wij zoeken. Als vrijwilliger van Stichting Living Memories moet je zelf kunnen filmen en monteren. Eigen apparatuur is noodzakelijk. Je durft 'regisseren' los te laten, om zo de kinderen en hun gezin vast te kunnen leggen zoals ze zijn. We vragen om een groot hart en een flinke dosis inlevingsvermogen.

De mensen die wij zoeken zijn sterk op sociaal en professioneel gebied. De kwetsbaarheid van de gezinnen waar wij komen, maakt dat wij geen enkel risico kunnen en willen nemen. Oftewel: we zetten niet zomaar iedereen in. Dit betekent dat we screenen op zaken als beeldkwaliteit en karakter.

Wat verwachten we?

Wanneer blijkt dat je bij onze organisatie past, zetten wij je in als vrijwilliger. Omdat je vrijwilliger bent, blijf je baas over je eigen tijd. Jij geeft aan hoe vaak je ingezet wilt worden. Wanneer het even niet uitkomt, zoeken we iemand anders. Bij de intake geef je aan in welke regio(s) je kunt werken.

We verwachten van jou dat je een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) overhandigd. Omdat we een goed doel zijn, kun je deze via Stichting Living Memories gratis aanvragen. Verder willen we dat je een gedragscode en vrijwilligerscontract ondertekent.

Aan het werk

We proberen samen met jou en het gezin dat zich bij ons aanmeldt een geschikte dag te vinden voor de opnames. Hierbij hanteren we maximaal één draaidag, die opgedeeld kan worden in twee dagdelen. Dit is afhankelijk van de leeftijd van het kind en de wensen van ouders.

Wanneer we een dag hebben gevonden, krijg je van ons een draaiboek. Hierin staan de gegevens over het kind, het verhaal, wensen en beeldsuggesties. Je krijgt dit draaiboek met toestemming van de ouders, die hetzelfde document ontvangen.

Hoelang je bezig bent met de montage, is voor ons niet in te schatten. Dit hangt af van jouw vaardigheden en snelheid. Wanneer de video klaar is, stuur je hem naar ons. De video's worden altijd vanuit Stichting Living Memories naar de gezinnen verzonden. Uiteraard hoor je van ons wat het gezin van de video vindt.

Wat bieden we?

Onze vrijwilligers zijn ons heel dierbaar. Zij zorgen ervoor dat wij kunnen bestaan. Daarom organiseren we jaarlijks een vrijwilligersdag. Tijdens deze dag ontmoet je andere vrijwilligers en is er de mogelijkheid om ervaringen uit te wisselen. Je leert alles over de omgang met gezinnen die te maken krijgen met een ernstige ziekte bij een kind. Hiervoor werken we samen met zorgprofessionals. Verder word je bijgespijkerd op het gebied van beeld en geluid.

En het belangrijkste...

We bieden je de mogelijkheid om je vakkennis op een ongelofelijk waardevolle manier in te zetten. Je maakt iets waarmee je mensen recht in het hart raakt. Iets wat er echt toe doet. Een herinnering voor het leven.

Wie zoeken we?

Wat verwachten we?

Aan het werk

Wat bieden we?

En het belangrijkste...

Download documenten

Aanmelden als videomaker

Hartstikke fijn dat je ons wil helpen!

We hebben je aanmelding ontvangen. We zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Hoe werkt het?

Je hebt of kent een ernstig ziek kind. Hoe werkt het als je van ons een videoportret wilt?

Lees hier meer

Arts verhaal

We filmden zijn donkere wimpers, zijn oortjes en zijn mollige handjes. Uitdagend en een tikkeltje dwars.

Lees het verhaal