Help Mee

Wat doen we met je geld?

Ja, ik help, zodat van kinderen zoals Owen een blijvende herinnering gemaakt kan worden.

Donatie via iDeal
Donatie via incasso
€10
€25
€50
€100
Anders
Helaas! Er ging iets mis bij het versturen van het formulier.

Belastingvrij periodiek schenken? Klik hier.

Betaalwijze Incasso
Ik machtig Stichting Living Memories om bovenstaand bedrag tot wederopzegging doorlopend van mijn rekening af te schrijven.
Ik machtig Stichting Living Memories om bovenstaand bedrag éénmalig van mijn rekening af te schrijven.
Helaas! Er ging iets mis bij het versturen van het formulier.

Liever handmatig een bedrag overmaken? Dat kan:

Rabobank NL74 RABO 0316686360 t.n.v. Stichting Living Memories

Belastingvrij periodiek schenken? Klik hier.

Een professioneel videoportret, zoals Stichting Living Memories maakt, kost bij een commercieel bedrijf al snel €1.500,-. Wij proberen de kosten zo laag mogelijk te houden door te werken met vrijwilligers en zoveel mogelijk praktische zaken gesponsord te krijgen. Denk bijvoorbeeld aan onze kantoorruimte bij de Dutch Flower Group in Aalsmeer, drukwerk door Multi Supplies en een auto van Frank Vaneman Automotive

Toch kunnen we niet helemaal kosteloos werken. Eén portret gemaakt door Stichting Living Memories kost ongeveer €750,-. Om de videoportretten gratis aan de gezinnen die zich bij ons melden te kunnen aanbieden, hebben we financiële steun nodig van particulieren, bedrijven en organisaties. Hieronder leggen we uit waar wij dit geld aan besteden.

Professionele voorbereiding

De situatie waarin de gezinnen waarvoor Stichting Living Memories wordt ingeschakeld zich bevinden, is iedere keer opnieuw uniek. De cameramensen die bij de gezinnen komen, zijn altijd precies op de hoogte van die situaties, zodat zij niet voor verrassingen komen te staan. Dit is nodig om een realistisch videoportret te kunnen maken. Een beeld van het gezin zoals het is. Hiervoor zijn gedegen onderzoek en gesprekken nodig. Ook de wensen die de gezinnen hebben, worden zorgvuldig in kaart gebracht.

Het vinden van een dag of dagdeel om de opnames te maken is eveneens arbeidsintensief. Om de gezinnen zoveel mogelijk te ontlasten kunnen afspraken tot op het allerlaatste moment worden veranderd. Het hebben van een ernstig ziek kind zorgt voor een onvoorspelbare agenda. Deze voorbereiding vraagt deskundigheid en veel tijd en wordt daarom uitgevoerd door betaalde krachten.

Reiskosten vrijwilligers

De professionals die de videoportretten maken, stellen belangeloos hun tijd beschikbaar. Zij bepalen zelf hoe vaak ze worden ingezet. Wij vergoeden de reiskosten die de vrijwilligers maken op basis van openbaar vervoer 2e klas of autokilometers voor €0,19 per kilometer.

Verzekeringen vrijwilligers

We hebben onze werknemers en vrijwilligers verzekerd met een collectieve aansprakelijkheidsverzekering.

Aanschaf en verzekeringen apparatuur

Niet alle vrijwilligers hebben eigen apparatuur. Zij kunnen gebruik maken van apparatuur die in bezit is van de stichting. Voor deze apparatuur is een verzekering afgesloten. Ook worden onderhoudskosten en vervanging door de stichting betaald.

Opslagkosten en muziekrechten

De portretten die wij maken worden door ons opgeslagen en bewaard, zodat ouders het eindresultaat altijd opnieuw op kunnen vragen. Verder moeten wij betalen voor de muziek die we gebruiken in de video's.

Training/begeleiding vrijwilligers

We zorgen ervoor dat onze vrijwilligers goed voorbereid op pad gaan. Bijvoorbeeld door ze te leren hoe ze ons verhaal kunnen vertellen en hoe je omgaat met de kinderen en hun gezinnen. Hiervoor vragen we hulp aan communicatie- en zorgprofessionals en organiseren we jaarlijks een vrijwilligersdag waar onder meer ervaringen kunnen worden uitgewisseld. Verder bieden we waar nodig nazorg.

Overige kosten

Tot slot maken wij telefoon-, administratie-, representatie-, en fondsenwervingskosten.

Professionele voorbereiding

Reiskosten vrijwilligers

Verzekeringen vrijwilligers

Aanschaf en verzekeringen apparatuur

Opslagkosten en muziekrechten

Training/begeleiding vrijwilligers

Overige kosten

Download documenten

Aanmelden als videomaker

Hartstikke fijn dat je ons wil helpen!

We hebben je aanmelding ontvangen. We zullen zo snel mogelijk contact met je opnemen.

Lotte's verhaal

Lotte (14 jr.) is een lieve en vrolijke meid. Ze geniet van het leven. En dat filmden we.

Lees het verhaal

Wat doen we?

Wij leggen het leven van kinderen tot 18 jaar die niet oud gaan worden vast op beeld.