BLOGs

Verhalen van ouders

Eva Homma
Eva is getrouwd met Luitzen en moeder van drie kinderen. Noah (9 jr.), Joël*(3,5 jr. oud geworden) en Anne (3 jr.). Toen Joël 2,5 jaar was, bleek hij een hersentumor te hebben, medulloblastoom genaamd. Helaas bleek ruim een jaar na de diagnose dat Joël een recidief had waardoor behandelingen verder niet meer genezend zouden zijn. Eva kwam in aanraking met Living Memories door één van de pedagogisch medewerkers in het Prinses Maxima Centrum. Om familie en vrienden op de hoogte te houden tijdens zijn ziekteproces schreef zij wekelijkse updates. Dit was fijn voor de omgeving, maar ook zeker voor haar zelf. Ze ontdekte dat dit een goede manier was om je gedachten en gevoelens te ordenen. Na Joëls overlijden heeft zij het schrijven weer opgepakt.
Thirza Pannekoek – Tijssen
Thirza is moeder van Judah* (3,5 jr. oud geworden, overleden in 2019) en Febe (3 jr.). Judah en Febe hebben allebei de zeldzame, erfelijke aandoening osteopetrose. Thirza is getrouwd met Gerald. Tot mei 2019 was ze met veel plezier leerkracht in het basisonderwijs. Ze besloot om te stoppen met werken om voor de kinderen te kunnen zorgen. Door een kinderverpleegkundige kwam Thirza in aanraking met Stichting Living Memories, waar ze nog altijd heel blij mee is. Thirza gelooft in Jezus en neemt ons mee in haar verhaal.
Dessie Lividikou
Dessie is moeder van Sam (4 jr.) en Sofie (2 jr.) en stiefmama van Len (8 jr.). Ze woont samen met haar man Laurens in Amsterdam. Sam heeft een ernstige progressieve bindweefselaandoening, neonatale Marfan, waar Dessie en Laurens snel na de geboorte achter kwamen. De artsen vertelden dat de meeste kindjes met deze aandoening niet ouder worden dan 2 jaar. Sam werd aan zijn hart geopereerd toen hij 9 maanden oud was. Stichting Living Memories maakte een portret van Sam vlak voor zijn open hartoperatie. Op dit moment gaat het naar omstandigheden heel goed met Sam. Dessie's boek 'Een magisch getal' over haar leven met Sam verschijnt op 5 november.
Laurien de Groote - de Vos
Laurien is moeder van Nora* (3 maanden oud geworden, overleden in 2014), Odin 4,5 jaar en Imme bijna 3 jaar. Ze is getrouwd met Arne en geniet van een broodnodige sabbatical. Laurien kwam in aanraking met Stichting Living Memories via een kinderverpleegkundige van Nora. Ze deelt Nora's verhaal en geeft ons een kijkje in haar leven in haar tweewekelijkse blog.
Mariëlle Boukens
Toen Mariëlle's zoon Art zestien maanden oud was, werd er een hersentumor bij hem ontdekt. Art werd met succes behandeld, maar begin 2014 bleek de kanker terug en uitgezaaid. Uiteindelijk overleed Art in 2017 op zevenjarige leeftijd. Tijdens zijn lange ziekteperiode hield moeder Mariëlle een blog bij. Nu schrijft ze hier verder over haar leven met Art als sterrenkind. Mariëlle woont samen met Arthur, zoon Benten (11 jaar) en de tweeling Wende en Reva (3 jaar).
Naar blog >>
Marguerite is moeder van Benjamin (6 jr.), Olivier (7 maanden geworden), Felix (2 jr.) en baby Hannah. Ze is getrouwd met Ramon en ze zijn beiden arts. Marguerite kwam in aanraking met Stichting Living Memories enkele maanden voor het overlijden van Olivier. Ze deelt het verhaal van Olivier en een kijkje in haar leven met ons in haar maandelijkse blog.